حل مشکل عدم شناسایی و پیدا نکردن اسکنر در ویندوز

عدم شناسایی اسکنر

راه های حل مشکل عدم شناسایی اسکنر

برخی از کاربران ویندوز، در هنگام تلاش برای اسکن اسناد خود و استفاده ازاسکنر، با ارور های مختلفی مانندCould not Complete Scan  و.. مواجه می شوند. این ارور ها ممکن است حاوی پیامی در خصوص عدم انجام اسکن و یا حتی شناسایی نکردن دستگاه باشد.

دستگاه های اسکنر برای انتقال تصویر سند به رایانه استفاده می شوند. ممکن است زمانی که می خواهید از دستگاه خود استفاده نمایید، با ارورCould not  Complete Scan و.. مواجه شوید و قادر به استفاده از دستگاه اسکنر خود نباشید. اما جای نگرانی نیست چون راه حل ها رفع این مشکل را در ادامه بررسی خواهیم کرد.

راه اندازی مجدد دستگاه برای رفع مشکل عدم شناسایی اسکنر

به عنوان راحت ترین کار برای رفع مشکل پیدا نکردن اسکنر، ابتدا شما باید دستگاه را خاموش و روشن کنید. این کار را روی رایانه هم انجام دهید. اتصالات را فراموش نکنید. سعی کنید فیش ها و کابل های اتصال اسکنر به کامپیوتر را مجدد بررسی کنید و از سالم بودن آن مطمئن شوید.

حل مشکل عدم شناسایی اسکنر

آپدیت کردن درایور برای رفع مشکل کار نکردن اسکنرHP  ، Canon و..

در اکثر موارد مشکل از درایور های اسکنر می باشد. برای رفع مشکل درایور اسکنر باید درایور های فعلی را به صورت دستی حذف کنید و مجدد اقدام به نصب آن کنید. برای این منظور کلید هایWin+R  را فشار دهید. در پنجره باز شده عبارتControl  را تایپ کرده و اینتر را بزنید.

مراحا حل مشکل عدم شناسایی اسکنر

در کنترل پنل باید به قسمتPrograms and Features  بروید.

مراحل حل مشکل عدم شناسایی اسکنر

 حال درایور اسکنر خود را پیدا کنید و آن را با زدنUninstall  حذف کنید. سپس رایانه خود را ریستارت کنید و به سایت سازنده دستگاه رفته و درایور جدید را بر اساس مدل دستگاه خود انتخاب و دانلود نمایید. اکنون باید روی فایل نصب کنند درایور راست کلیک کنید وProperties  را بزنید. بعد به تب Compatibility بروید و گزینهRun This Program In Compatibility  Mode For را تیک بزنید. در منوی باز شونده نیزWindows 10  را انتخاب کنید .

حال برنامه را نصب کنید و در انتها رایانه را مجدد ریستارت نمایید .

رفع مشکل کار نکردن اسکنر با کمکTroubleshooting 

ویندوز ابزار عیب یابی را دارد که مشکلات مختلف را از جمله خطای اسکنر پیدا و حل می کند. برای استفاده از آن در قسمت سرچ ویندوز

عبارتTroubleshooting  را تایپ کنید. بعد روی برنامهTroubleshooting  کلیک کنید. روی گزینهHardware and Device  کلیک کرده و گزینه Run The Troubleshooter را بزنید تا عیب یابی شروع شود.

مراحل حل مشکل عدم شناسایی اسکنر

تعمیر فایل های خراب شده سیستم و رفعت مشکل عدم شناسایی اسکنر

از دیگر عوامل از کار انداختن تنظیمات اسکنر Canon و.. می توان به خراب شدن فایل های سیستم عامل اشاره کرد. شما می توانید با استفاده از ابزارSystem  File Checker این مشکل را حل کنید. ابتدا در قسمت سرچ ویندوز عبارت Command Prompt را بنویسید. سپس روی برنامهCommand Prompt  راست کلیک کرده وRun As Administrator  را بزنید. در صورت مشاهده پیام آن را تایید کنید.

مراحل حل مشکل عدم شناسایی اسکنر در ویندوز

وقتی که پنجره برنامه باز شد، عبارتsfc/ scannow  را تایپ کنید و دکمه اینتر را فشار دهید.

مراحل حل مشکل عدم شناسایی اسکنر در ویندوز

صبر کنید تا فرآیند کامل شود. سپس برنامه را ببندید و چک کنید که مشکل حل شده است یا نه. اگر باز هم اسکنر شما کار نکرد، ممکن است بخواهید اسکنDISM  را نیز برای رفع اشکال اسکنر امتحان کنید. مجدد طبق روش ذکر شدهCommand Prompt  را باز کنید و عبارت  

DISM/Online /Cleanup-Image/RestoreHealth را تایپ و در انتها اینتر را بزنید تا دستور اجرا شود.

مراحل حل مشکل عدم شناسایی اسکنر در ویندوز

اکنون مدتی صبر کنید تا اسکن به اتمام برسد و مجدد اسکنر را چک کنید .می توانید بعد از اینکار دوبارهSFC  را اسکن کنید تا خطا اسکنر رفع شود

رفع مشکل اسکنرHP  ، Epson و.. با آپدیت کردن ویندوز

برای داشتن ویندوز سالم و همچنین عدم وجود مشکلات اسکنر، باید آن را همیشه آپدیت نگه دارید. احتمال دارد با آپدیت کردن ویندوز بتوانید خطای اسکنر را رفع کنید. برای انجام این کار، در سرچ ویندوز عبارتWindows Update  را تایپ کنید و روی Windows Updates Settings کلیک کنید.

مراحل حل مشکل عدم شناسایی اسکنر در ویندوز

آخرین به روز رسانی های ویندوز را نصب کنید تا مشکل شما رفع شود.

برسی خدمات مرتبط با اسکنر برای رفع مشکل آن

به منظور درست کار کردن اسکنر نیاز است تا برخی از خدمات ویندوز به درستی پبکر بندی شده باشند. این خدمات عبارتند از:

  •  Remote Procedure Call RPC
  •  DCOM Server Process Launcher
  •  RPC Endpoint Mapper
  •  Shell Hardware Detection
  •  Windows Image Acquisition (WIA)

اگر هر یک از این سرویس ها متوقف شوند، اسکنر نیز قادر به کار نیست. برای چک کردن این موضوع کلید هایWin+R  را فشار دهید و بعد عبارت services.msc را وارد و اینتر کنید.

مراحل حل مشکل عدم شناسایی اسکنر در ویندوز

حال سرویسShell Hardware Detection  را پیدا کنید.. روی آن راست کلیک کرده وProperties  را انتخاب نمایید.

مراحل حل مشکل عدم شناسایی اسکنر در ویندوز

بررسی کنید که وضعیت در قسمتService Status  چیست. اگر این عبارت معادلStopped  بود، باید آن را با زدن دکمهStart  روشن کنید و رویOK  کلیک کنید. پس از آن باید رایانه را ریستارت کنید تا سیستم راه اندازی شود.

مراحل حل مشکل عدم شناسایی اسکنر در ویندوز

مجدد به همین آدرس بروید و این کار را برای همه سرویس های معرفی شده انجام دهید. اگر وضعیت آن ها فعال بود، نیاز به کاری نیست و به سراغ گزینه بعدی بروید تا مطمئن شوید همه این خدمات فعال هستند.

امیدواریم با روش های ذکر شده رفع مشکل Could not Complete Scan اسکنر برای شما به خوبی انجام شود. توجه داشته باشید که این راه حل ها برای مشکلات نرم افزاری می باشند که معمولا خود به خود به وجود می آید. اگر دستگاه شما ضربه خورده است، یا دچار سایر صدمات فیزیکی شده باشد ممکن است دستگاه آسیب دیده باشد که برای تعمیر باید آن را به تعمیرکاران مجاز بسپارید .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

1 × 1 =