رفع مشکل عدم شناسایی USB

حل آسان مشکل عدم شناسایی usb

ما دستگاه های مختلفی را به کامپیوتر خود وصل می کنیم به طور مثال فلش مموری، هاردهای اکسترنال، پرینترها، دوربین ها و دیگر وسایل جانبی که از USB پشتیبانی می کنند از طریق درگاه یا پورت USB  به سیستم وصل می شوند. برخی مشکلات هستند که باعث از کار افتادن و نشناختن USB در ویندوز10و8و7 و حتی سایر سیستم عاملها می شود.

اگر USB شما کار نمی کند، ممکن است دچار دردسر بزرگی شده باشید چونکه دستگاه هایی که از USB پشتیبانی می کنند به سیستم شما وصل نخواهند شد. کاربران مشکلات زیر را به ما گزارش کرده اند:

  • ماوس و کیبورد آنها در ویندوز کار نمی کند و برای این مسئله ممکن است شما از ماوس خود میتوانید استفاده کنید و مجبور به استفاده از تاچ پد شده باشید.
  • ممکن است شما با ارور USB ports not working Windows 10 مواجه شده باشید که برای رفع این مشکل باید از یکی از راه حل هایی که در ادامه توضیح خواهیم داد استفاده کنید.
  • نمایش کد  43اگر USBشما از کار افتاده است.کد 43به شما نمایش داده می شود که در ادامه توضیح خواهیم داد قابل حل است.
  • در برخی اوقات وقتی که شما دستگاه خود را سیستم وصل می کنی USB کار نمی کند.
  • کار نکردن پورت USB توشیبا، سامسونگ، دل، لنوو  -مشکل کار نکردن USB فقط محدود به سیستم های دسکتاپ نمی شود و در لپ تاپ های مختلف نیز به وجود می آید.
  • پورت USB پاسخگو نیست ممکن است شما به طور مثال فلش مموری خود را به سیستم وصل کنید و فلش شناسایی شود اما نمی توانید آن را باز کنید.
  • USB  شما کار نمی کند؟ پس ممکن است هنگام انتقال فایل ها با مشکل مواجه شود .
  • یو اس بی شما از کار افتاده است؟ پس ممکن است نتوانید اطلاعاتتان را بخوانید.
رفع مشکل شناسایی USB

رفع مشکل عدم شناسایی پورت   با آپدیت درایور۰۱ و ۸  ، ۷در ویندوز

برای رفع مشکل عدم شناسایی پورت USB خود آخرین دررایو را برای دستگاه USB خود دانلود کنید و آن را نصب کنید. اگر درایو جدیدی برای شما در دسترس نیست کلید ویندوز و X را با هم فشار دهید و از منوی ظاهر شده  Device Manager را انتخاب کنید .

مراحل انجام تنظیمات رفع مشکل یو اس بی

درایور دستگاه خود را پیدا کنید و روی آن کلیک راست کنید. از منو Uninstall device را  انتخاب کنید و درایور خود را حذف کنید.

غیرفعال کردن نصب درایور usb

کامپیوتر خود را ریستارت کنید. حالا برنامه TwickBit Driver Updaterرا دانلود و نصب کنید. توجه داشته باشید که این برنامه در سیستم هایی که آنتی ویروس نورتون و مایکروسافت نصب شده است کار نمی کند.

نرم افزار عیب یاب usb

بعد از اینکه برنامه را باز کردید روی دکمه Start کلیک کنید تا درایوها به طور خودکار شناسایی شوند. در کنار درایورها گزینه Driver Updater را کلیک کنید تا آخرین نسخه درایو از پایگاه داده دانلود شود. اگر می خواهید تمام درایورها دانلود شوند گزینه Update all را کلیک کنید.

نحوه کار با نرم افزار عیب یابusb

علاوه بر این برنامه شما می توانید از برنامه  Run Driver Easy هم استفاده کنید که روش کارش با برنامه بالا یکسان است.

نرم افزار عیب یاب usb

مشکل درایور USB 3  با تغییر تنظیمات Power Management

اگر پورت USB شما در کامپیوتر کار نمی کند شما می توانید با تغییر تنظیمات Power Managemet  این مشکل را حل کنید. برای انجام این کار Device Manager  را باز کنید و بخش کنترلرهای Universal Serial Bus را کلیک کنید. روی هر درایوی که Hub USB Root نام دارد کلیک راست کنید و Properties را انتخاب کنید .

مشکل درایور usb3

به سربرگ Power Management بروید و گزینه Allow the computer to turn off this device to save power را از حالت انتخاب خارج کنید. برای ذخیره تغییرات دکمه OK را کلیک کنید. همین کار را برای تمام درایوهای  USB Root Hub تکرار کنید و کامپیوتر خود را ریستارت کنید.

مراحل حل مشکل usb3

حل مشکل نشناختن درایور USB لپ تاپ و کامپیوتر با حذف درایور

اگر پورت USB شما کار نمی کند شما باید کنترلر USBرا مجددا نصب کنید. برای انجام این کار Device Manager را باز کنید. روی Universal Serial Bus controllers کلیک کنید. در بخش Universal Serial Bus  اولین درایو را کلیک راست کنید وUninstall  را کلیک کنید. این روال را برای تمام درایورهایی که در بخش Universal Serial Bus است تکرار کنید و کامپیوتر خود را ریستارت کنید.

حذف درایورusb

حل مشکل نشناختن درایو USB با غیرفعال کردن Fast Startup

اگر درایو USB  شما کار نمی کند باید قابلیت  Fast Startupرا غیرفعال کنید. برای اینکار Control Panel   را باز کنید و Power Options را انتخاب کنید .

غیرفعال کردنusb3

از سمت چپ گزینه Choose what the power butt را انتخاب کنید .

غیرفعال کردنusb3

Change settings that are currently unavailable را کلیک کنید.

از بخش Shutdown settings  گزینه  Turn on fast startupرا غیرفعال کنید و Save changesرا کلیک کنید.

فعال کردنfast startup

مجددا Power Options  را انتخاب کنید وChange plan settings را کلیک کنید .

حالا Change advanced power settings را انتخاب کنید.

USB selective suspend settingرا به Disabled تغییر دهید و برای ذخیره تغییرات Apply و OKرا کلیک کنید.

علت بالا نیامدن فلش در لپ تاپ

اگر USB  لپ تاپ شما کار نمی کند ممکن است با برداشت باتر لپ تاپ تان مشکل حل شود. برخی از کاربران اعلام کرده اند ک با برداشتن باتری و نگه داشتن دکمه پاور برای 30 ثانیه یا بیشتر مشکل کار نکردن پورت USB آنها حذف شده است. با انجام این کار خازن های شما کاملا دشارژ می شود. بعضی از کاربران توصیه می کنند که برای یک شب باتری سیستم خود را بدون باتری نگه دارید تا خازن ها کاملا دشارژ شوند. پس از انجام این کار مشکل USB شما به طور کامل حل می شود.

دشارژ کردن باتری لپ تاپ برای رفع عدم شناسایی usb

حل مشکل باز نشدن  از طریق رجیستری

اگر USB   شما کار نمی کند دکمه ویندوز و R  را فشار دهید و در پنجره RUN عبارت regedit را تایپ و اینتر کنید.

باز کردن پنجره run

توصیه می شود قبل از انجام هر کاری از رجسیتری خود بکاپ بگیرید. برای این کار به مسیر File>Export بروید.

نام فایل را وارد کنید و گزینه All را انتخاب کنید  و بعد دکمه Save را کلیک کنید.

سپس از پنل سمت چپ به مسیر HKEY_LOCAL_MACHINESYSTEMCurrentControlSetControlClass{4d36e965-e325-11ce-bfc1-08002be10318}بروید. این نام در سیستم های مختلف متفاوت است اما عموما با شود    d36e9654 آغاز می شود.

در پنل سمت راست UpperFilter و LowerFilters را پیدا کنید و آنها را پاک کنید. بعد از پاک کردن سیستم خود را ریستارت کنید.

رفع مشکل عدم شناسایی فلش مموری

اگر USB  شما در ویندوز 10کار نمی کند ممکن است مشکل شما با آپدیت کردن درایور USB Root Hub حل شود. برای انجام این کار Device Manager  را باز کنید. بخش Universal Serial Bus controllers را کلیک کنید و روی USB Root Hub کلیک کنید. از منو Update driver را انتخاب کنید .

Search automatically for updated driver software را انتخاب کنید. ویندوز به طور خودکار درایورهای مورد نیاز شما را نصب می کند.

این کار را برای تمام دستگاه های USB Root Hub تکرار کنید. بعد از انجام این کار USB شما شروع به کار کردن خواهد کرد.

حل مشکل نخواندن فلش مموری در کامپیوتر

اگر USB شما  برای ویندوز10 کار نمی کند شما برای حل مشکل خود باید ویندوزتان را آپدیت کنید. برایاینکار Settings app را باز کنید و یا کلید های ویندوز و I را فشار دهید.وقتی Settings app باز شد به قسمت Update & security بروید.

دکمه Check for updates را کلیک کنید. ویندوز حالا آپدیت های در دسترس را بررسی خواهد کرد و در صورت وجود آنها را دانلود می کند. بعد از دانلود سیستم خود را ریستارت کنید.

چک کردن آپدیت های درایور های ویندوز

نرم افزار رفع مشکل  مایکروسافت

آخرین راه حلی که امروز خدمت شما آموزش می دهیم این است که وارد سایت مایکروسافت شوید و دکمه آبی Download را کلیک کنید تا نرم افزاری برای شما دانلود شود برنامه را اجرا کنید تا مشکلات USB شما عیب یابی شود ،. این برنامه در ویندوز 7و8و8.1و10 قابل اجرا است.

نرم افزار رفع مشکل usb ماکروسافت

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

سه × 3 =