مشکلات رایج لپتاپ ایسوس

در سال‌های اخیر برند ایسوس همواره یکی از بهترین برندها در زمینه تولید کامپیوتر در جهان بوده است و کماکان به موفقیت خود ادامه می‌دهد. این برند یکی از پرفروش‌ترین برندهای لپ تاپ در اروپا و غرب آسیا است که علاقه مندان و طرفداران زیادی دارد. قصد داریم به بررسی مشکلات نرم افزاری لپ تاپ ایسوس بپردازیم.

برخی از مشکلات نرم افزاری لپ تاپ ایسوس عبارتند از:

۱- داغ شدن بیش از حد لپ تاپ

یکی از رایج‌ترین مشکلات نرم افزاری لپ تاپ ایسوس داغ شدن بیش از حد لپ تاپ است که می‌تواند به دلایلی مانند ویروسی شدن، اجرای همزمان چندین برنامه سنگین، پر شدن حافظه و غیره … به وجود آید. برای پیشگیری از داغ شدن زیاد لپ تاپ بهتر است، بیش از حد از لپ تاپ کار نکشید و هر چند وقت یکبار به آن استراحت دهید و همچنین اگر برنامه‌ها و نرم افزارهای ناسازگار با سیستم عامل را دارید آن را از روی سیستم عامل حذف کنید و از اجرای همزمان چندین برنامه که به پردازشگر لپ تاپ فشار وارد می‌کند، اجتناب کنید.

کول پد یا فن خنک کننده لپتاپهمچنین در صورت ویروسی شدن که سبب کند شدن و داغ شدن لپ تاپ می‌شود، اقدام به پاک کردن ویروس کنید. در نهایت باید گفت که برای جلوگیری از داغ شدن بیش از حد لپ تاپ می‌توانید از یک کول پد و یا فن خنک کننده لپ تاپ استفاده کنید.این فن کمک کننده در خنک شدن سریعتر و بهتر لپ تاپ است.

 

۲- مشکلات ناشی از خرابی ویندوز

مشکل در پخش زیر نویس در هنگام تماشای فیلم در ویندوز ۱۰ یکی از مشکلات نرم افزاری لپ تاپ ایسوس است. به گزارش برخی از کاربران وقتی که آنها با لپ تاپ ایسوس در حال نگاه کردن فیلم در Km Player هستند، زیر نویس پخش نمی‌شود که این مشکل را می‌توان از طریق تنظیمات حل کرد. یکی دیگر از مشکلات ناشی از خرابی ویندوز، اجرا نشدن Explorer.exe در ویندوز ۷ ، ۸ ، ۱۰ بوده که از دیگر مشکلات نرم افزاری لپ تاپ ایسوس است.

همچنین بالا نیامدن ویندوز و یا کند شدن آن نیز یکی دیگر از مشکلات ناشی از خرابی ویندوز لپ تاپ ایسوس است، که بسیاری از کاربران و دارندگان لپ تاپ ایسوس را نگران می‌کند.

۳- هنگ کردن لپ تاپ

هنگ کردن لپ تاپ در بسیاری از مواقع بسیار آزار دهنده و ناراحت کننده است، که کاربر سریع به دنبال رفع آن و برطرف کردن این مشکل است. هنگ کردن لپ تاپ می‌تواند به دلایلی مانند ویروسی شدن، داغ کردن بیش از حد، اجرای همزمان چندین برنامه، نصب کردن برنامه‌ها و نرم افزارهای سنگین و ناسازگار با سیستم عامل و غیره به وجود آید. برای رفع این مشکل می‌توان ابتدا از( در End Task (Task Manager CRT+SHIFT+ESCاستفاد کرد و همه برنامه‌ها و نرم افزارهای در حال اجرا را به صورت کامل بست و سپس در صورت بر طرف نشدن مشکل می‌توان لپ تاپ را ری استارت کرد.

۴- ویروسی شدن لپ تاپ

ویروسی شدن لپ تاپ برای هر کسی ممکن است به وجود آید و می‌توان گفت که شاید کمتر کسی باشد که دستگاه و لپ تاپ اش دچار ویروس نشده باشد. این مشکل می‌تواند برای بسیاری از دارندگان و کاربران لپ تاپ نگران کننده باشد. دلایل ویروسی شدن لپ تاپ ایسوس می‌تواند به دلیل اتصال به اینترنت و صفحات غیر معتبر اینترنتی و همچنین اتصال با دستگاه‌های آلوده به وجود آید و سبب کند شدن سرعت لپ تاپ و تاخیر در عملکرد لپ تاپ، پاک شدن برخی از اطلاعات و یا هنگ کردن لپ تاپ شود.

برای پیشگیری از ویروسی شدن لپ تاپ بهتر است، ابتدا بعد از نصب ویندوز، یک آنتی ویروس قوی روی لپ تاپ خود نصب کنید و در صورت ویروسی شدن آن را از وجود ویروس پاک کنید. اگر مشکل حل نشد می‌تواند سیستم را فرمت کرده و مجدد ویندوز را نصب کنید.میتوانید 

۵- کند شدن سرعت لپ تاپ

به طور معمول می‌توان گفت که همه لپ تاپ‌ها بعد از مدت زمانی کار، به دلیل استفاده طولانی مدت و قدیمی شدن آن کند می‌شوند. ولی برخی مواقع لپ تاپ‌ها به دلیل ویروسی شدن، داغ کردن زیاد، پر بودن حافظه و اجرای برنامه‌های متعدد و فشار روی پردازنده کند شوند. مشکلی که برای اکثر افراد بسیار ناراحت کننده است.

کند شدن سرعت لپ تاپ یکی از مشکلات نرم افزاری لپ تاپ ایسوس است که برای رفع آن می‌توانید در درجه اول برنامه‌ها و نرم افزارهای غیرضروری و سنگین را از نصب خارج کنید، و سپس حافظه و درایوهای سیستم خود را Defragment کنید تا اطلاعات و داده‌ها بروی حافظه لپ تاپ مرتب سازی شود و هارد برای خواندن آن با مشکل مواجه نشود.

کند شدن لپتاپ ایسوس

۶- مشکل تاچ پد لپ تاپ

در بسیاری از مواقع که تاچ پد لپ تاپ کار نمی کند، بسیاری از افراد و کاربرهای لپ تاپ ایسوس تصور می‌کنند که مشکل سخت افزاری بوده و یکی از قطعات تاچ پد خراب شده است. در حالی که کار نکردن تاچ پد لپ تاپ در بیشتر موارد به دلایل نرم افزاری رخ می‌دهد. کار نکردن تاچ پد لپ تاپ می‌تواند، به دلیل گرد و خاک گرفتن آن، نصب نبودن درایور آن، درست نبودن تنظیمات و یا غیر فعال بودن آن به وجود آید.

برای رفع این مشکل ابتدا از فعال بودن تاچ پد اطمینان حاصل کنید و سپس می‌توانید نصب بودن درایورهای تاچ پد را بررسی کنید و در صورت نصب نبودن آن را نصب کنید و بعد از نصب سیستم خود را ری استارت نماید.(در قسمت سرچ ویندوز تایپ کنیدDevice Manager و در این قسمت هر کدام از قسمت ها را باز کنید و ببینید آیا درایور آن به درستی نصب شده است یا خیر و یا میتوانید از اپلیکیشن های بروزرسانی درایور و یا درایور پک سلوشون ها استفاده کنید برای فهمیدن نصب بودن درایور هر قسمت از سیستم خود)

۷- کار نکردن کلید FN

یکی از مشکلات نرم افزاری لپ تاپ ایسوس که برخی از کاربران آن را گزارش کرده‌اند، مشکل کار نکردن کلید Fn لپ تاپ بعد از نصب ویندوز است. می‌توان گفت که این مشکل یکی از رایج‌ترین مشکلات نرم افزاری لپ تاپ ایسوس است که برای رفع آن کاربر می‌تواند، از نرم افزاری ATK ACPI And Hotkey Utility استفاده کند و این نرم افزار را از سایت اصلی ایسوس دانلود و نصب کنید، تا به این طریق بتواند مشکل کار نکردن کلید FN لپ تاپ را برطرف کند.

۸- مشکل بوت نشدن لپ تاپ

بوت نشدن لپ تاپ یکی از مشکلات نرم افزاری لپ تاپ ایسوس است که برای برخی از دارندگان و کاربران لپ تاپ ایسوس به وجود می‌آید. با بروز این مشکل، گاهی لپ تاپ قادر به راه اندازی خود نیست و سیستم بالا نمی‌آید. عدم بوت شدن لپ‎تاپ ایسوس به طور معمول به این صورت است که پس از روشن کردن دستگاه، ویندوز بالا نیامده و امکان استفاده از آن برای کاربر وجود ندارد.

بوت نشدن سیستم می‌توان به شکل‌های مختلف از جمله روشن نشدن سیستم، به وجود آمدن صفحه آبی با وجود روشن شدن سیستم به وجود آید. دلایل آن می‌تواند قدیمی بودن ویندوز نصب شده روی سیستم، نصب نرم افزارهای دارای مشکل روی سیستم، ویروسی شدن سیستم و غیره باشد. برای رفع این مشکل باید وارد بایوس مادر برد لپ تاپ شوید. بایوس یک نرم افزار است که توسط شرکت روی لپ تاپ نصب شده است. که یکی از وظایف آن بوت کردن لپ تاپ می‌باشد. البته باید بایوس آپدیت نگه داشته شود.

۹- مشکل وای فای

در دنیای امروز که اتصال به اینترنت برای اکثر دارندگان و کاربران لپ تاپ امری ضروری و حیاتی است. ایجاد مشکل در وای فای و وایرلس لپ تاپ می‌تواند، بسیار آزاردهنده باشد. با این حال یکی از مشکلات نرم افزاری لپ تاپ ایسوس مشکل وای فای است که با وجود تلاش کاربر برای اتصال به شبکه اینترنت، لپ تاپ به وای فای متصل نمی‌شود و یا حتی بعد از اتصال قطع شده و یا مدام قطع و وصل می‌شود و یا افت سرعت پیدا می‌گردد.

مشکل وصل نشدن وای‌فای لپ‌تاپ بیشتر مربوط به تنظیمات نرم‌افزاری است و ارتباطی به بخش سخت‌افزاری دستگاه ندارد. بنابراین رفع این اشکال با ایجاد تغییراتی در بخش نرم‌افزاری دستگاه و چک کردن مودم مورد استفاده، امکان‌پذیر است.

در ارتباط با مودم دستگاه پیش از هر چیز باید از وصل بودن مودم به آداپتور و روشن بودن آن مطمئن شوید و سپس برای رفع این مشکل می‌توایند درایور وای فای را دانلود و نصب کنید.

۱۰- کار نکردن صفحه کلید

در صورت کار نکردن صفحه کلید، اگر به آن آسیبی وارد نشده و قطعه‌ای از کار نیفتاده باشد می‌تواند به دلایل نرم افزاری روی دهد. صفحه کلید به دلیل اینکه بیشتر مورد استفاده قرار می‌گیرد و در معرض آسیب قرار دارد، بیشتر دچار مشکل می‌شود. از جمله دلایل مشکلات نرم افزاری صفحه کلید، عدم بروزرسانی درایور صفحه کلید و یا کار نکردن آن بعد از نصب برنامه جدید است.

۱۱- بالا نیامدن صفحه نمایش لپ تاپ بعد از نصب ویندوز ۱۰

یکی از مشکلاتی که برخی از کاربران لپ تاپ‌های ایسوس گزارش داده‌اند، این است که در لپ تاپ‌هایی که دارای دو کارت گرافیک هستند، در زمانی که کارت گرافیک اشتباه نصب شده و یا نصب نشده است، بعد از نصب ویندوز و نصب درایورها و ری استارت لپ تاپ دیگر صفحه اصلی ویندوز بالا نمی آید. در این وضعیت صفحه نمایش مشکی است و جز نشان دادن علامت موس و لودینگ چیزی نمایش داده نمی‌شود. برای رفع این گونه مشکلات نرم افزاری لپ تاپ ایسوس روی My Computer کلیک کرده و گزینه Manage را انتخاب کنید و سپس از طریق تنظیمات آن را برطرف کنید.

۱۲- مشکل بلوتوث لپ تاپ

مشکل بلوتوث یکی از مشکلات نرم افزاری لپ تاپ ایسوس است که برخی از کاربران و دارندگان لپ تاپ ایسوس برای اتصال موس، صفحه کلید و دیگر لوازم جانبی و یا نقل و انتقال داده از طریق بلوتوث به مشکل می‌خورند و زمانی که می‌خواهند از آن استفاده کنند بلوتوث با دستگاه‌های دیگر جفت نمی شود.

این مشکل می‌تواند به دلیل نصب نبودن درایور بلوتوث، درست نبودن تنظیمات آن و پایین بودن لوگوی بلوتوث و کار نکردن آن به وجود آید که برای رفع آن ابتدا باید از نصب بودن درایور بلوتوث اطمینان حاصل کرده و سپس تنظیمات آن را بررسی و مشکل را رفع کنید. بعد از تغییر تنظیمات و درست کردن آن، لپ تاپ را ری استارت کنید.

۱۳- مشکل تاچ صفحه لمسی

مشکل تاچ صفحه نمایش لپ تاپ یکی از مشکلات متداول به ویژه در ویندوزهای ۸ و یا ۸٫۱ در لپ تاپ‌های ایسوس است که از جمله مشکلات نرم افزاری لپ تاپ ایسوس به حساب می‌آید. به گزارش برخی از کاربران صفحه لمسی تاپ تاپ ایسوس در برخی موارد هیچ گونه واکنشی برای لمس نشان نداده و کار نمی کند.

برای رفع این گونه مشکلات نرم افزاری لپ تاپ ایسوس می‌توانید درایورهای گرافیکی را دوباره نصب کنید. درایورهای مربوط با محرک‌های HID صفحه نمایش را بررسی کنید، تنظیمات اولیه صفحه نمایش لمسی را بررسی کنید، انتخاب USB را غیرفعال کنید و سیستم را مجدد راه اندازی کنید.

لپ تاپ‌های ایسوس از جمله برندهای مطرح و معتبر در زمینه لپ تاپ هستند که علاقه مندان و طرفداران زیادی دارد. ولی با وجود همه مزایا و خصوصیات مثبتی که این لپ تاپ‌ها دارند و کارآیی و کیفیت زیاد آنها، لپ تاپ‌های ایسوس هم دچار برخی مشکلات نرم افزاری هستند که از جمله مشکلات نرم افزاری لپ تاپ ایسوس در این مقاله مورد بررسی قرار گرفتند. اگر چه مشکلات نرم افزاری بررسی شده ممکن است، تنها محدود به این موارد نباشد، ولی بیشترین و رایج‌ترین مشکلات نرم افزاری لپ تاپ ایسوس بودند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

15 − 5 =