به روز رسانی اندروید ۱۰بالاخره برای گوشی شیائومیMi Note10هم منتشر شد

اواخر سال قبل میلادی بود که شیائومی از اسمارت فون جدید و قدرتمندی با عنوان Mi Note 10 رونمایی کرد. خبر خوب برای علاقه‌مندان به محصولات شیائومی آن است که بالاخره این گوشی هم به جدیدترین نسخه از سیستم عامل اندروید مجهز شده است.

گوشی Mi Note 10 در ماه نوامبر سال گذشته میلادی به عنوان اولین گوشی هوشمندی که از سنسورهای دوربین قدرتمند 108 مگاپیکسلی بهره می‌برد عرضه شد. دوربین اصلی این گوشی از بابت دیگری نیز به یادماندنی و عجیب به نظر می‌رسد. این دوربین دارای دو سنسور Telephoto، یک سنسور با زاویه دید وسیع (Ultrawide) و همچنین یک سنسور ماکرو است؛ تا به این ترتیب یکی از قدرتمندترین و منعطف‌ترین چیدمان‌های دوربین را در اختیار داشته باشد. این گوشی که تاکنون با استقبال مناسبی از سوی کاربران همراه بوده است، چندی قبل در قالب یک نسخه ارزان قیمت‌تر با عنوان Mi Note 10 Lite نیز روانه بازار شد.

اما بدون شک می‌توان یکی از مهم‌ترین نقاط ضعف این گوشی را عرضه آن همراه با سیستم عامل اندروید 9 دانست. خبر خوب آن است که  شیائومی بالاخره امروز بروزرسانی ارتقا به اندروید 10 را برای این گوشی منتشر کرده است. انتشار این بروزرسانی از این بابت دیرهنگام به نظر می‌رسد که تاکنون بسیاری از گوشی‌های قدیمی‌تر شیائومی این بروزرسانی را دریافت کرده‌اند. در هر صورت باید گفت که این بروزرسانی به دلیل اینکه رابط کاربری جدید MIUI 11 را هم در دسترس کاربران این گوشی هوشمند قرار می‌دهد از اهمیت فراوانی برخوردار است.

xiaomi-mi-note-10-2.jpg

باید توجه داشت که شیائومی این بروزرسانی را با عنوان Global Stable Beta منتشر کرده است. به این معنی که این نسخه نزدیک‌ترین گزینه به نسخه نهایی است، اما ویرایش پایانی از آن نیست. شیائومی اعلام کرده است که اگر در این نسخه باگ اساسی پیدا شود انتشار آن متوقف و در آینده بیلد جدیدی در دسترس کاربران قرار می‌گیرد؛ در غیر این صورت این نسخه به عنوان نسخه نهایی از این بروزرسانی معرفی خواهد شد.

با توجه به اینکه این نسخه از بروزرسانی ارتقا به اندروید 10 با عنوان Global منتشر شده است تنها نسخه‌های Global از گوشی Mi Note 10می‌توانند آن را بر روی دستگاه‌های خود نصب کنند. به عبارتی دیگر شیائومی هنوز اجازه نصب این بروزرسانی بر روی گوشی‌های تولید شده در کشورهای چین، روسیه،، هند و منطقه اروپا را صادر نکرده است.

این بروزرسانی که با نسخه MIUI 11.1.1.0.QFDMIXM منتشر شده است چیزی در حدود 2.6 گیگابایت حجم دارد. در کنار تمامی قابلیت‌های جدید سیستم عامل اندروید 10، این بروزرسانی ویژگی‌های جدید رابط کاربری MIUI 11را هم در خود جای داده و بسته امنیتی ماه آوریل 2020 میلادی را هم در دسترس کاربران گوشی Mi Note 10 قرار می‌دهد.

کاربران اعلام کرد‌ه‌اند که پس از نصب این بروزرسانی بر روی دستگاه‌های خود، سرعت و عملکرد بهتری را از دوربین، حسگر شناسایی اثر انگشت و دیگر اجزای گوشی Mi Note 10 شاهد بوده‌اند. این بروزرسانی همچنین نسخه جدیدی از قابلیت AOD یا Always-On Display را هم در خود جای داده است که خبری بسیار خوب برای کاربران این گوشی محسوب می‌شود. به نظر می‌رسد شیائومی در این بروزرسانی قابلیت ذخیره تماس‌های تلفنی را هم از این گوشی حذف کرده است. ممکن است در آینده شاهد اضافه شدن این قابلیت باشیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

چهارده − دو =